Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΤΑΣ-Σ

Ε .Τ. Α . Σ – Σ ΑΘΗΝΑ  12.10.2010
ΕΝΙΑΙΑ  ΤΑΞΙΚΗ  ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
            Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι                                                                                                                             
Η κατάθεση με ταχύρυθμες διαδικασίες προς ψήφιση στη βουλή του σχεδίου νόμου εκποίησης – ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ και κατάργησης των εργασιακών μας δικαιωμάτων άνοιξε την όρεξη των πολιτικών υπαλλήλων του νεοφιλελευθερισμού που ζητούν «εδώ και τώρα» για χάρη των αφεντικών τους, όχι μόνο το κλείσιμο του ΟΣΕ, αλλά και ολόκληρου του δημόσιου τομέα με το ταυτόχρονο πέταγμα στο δρόμο όλων των εργαζομένων.
Η ακραία επιθετική γραμμή του κεφαλαίου και της κυβέρνησης του ΔΝΤ κατά του δημόσιου τομέα ως επιλογή διεξόδου από την καπιταλιστική οικονομική κρίση προμηνύει χειρότερα μαντάτα από όσα περιέχονται στο σχέδιο«εξυγίανσης», για το σύνολο των συλλογικών κατακτήσεων της εργατικής τάξης.
Οι απεργιακές κινητοποιήσεις του Διοικητικού συμβουλίου της Π.Ο.Σ που έφτασε στο σημείο να ταυτίσει στην ανακοίνωση της 28.09.2010 τον εαυτόν του με το κίνημα και οι σχεδιασμένες με συνωμοτικό τρόπο αποσπασματικές δράσεις μιας ομάδας συνδικαλιστών δεν κατάφεραν να αποτρέψουν την κατάθεση του σχεδίου νόμου.
Το σχεδιασμένο διασπαστικό απεργιακό πρόγραμμα ανά περιοχή και ειδικότητα μετά την πραγματοποίηση της 24ωρης παράνομης απεργίας στις 14.09.2010 και το αντιφατικό πλαίσιο πάλης του προεδρείου της ΠΟΣ η πλειοψηφία του όποιου πιστεύε,ι ότι μπορεί να πετύχει την απόσυρση του νομοσχεδίου και να διατηρήσει τον κοινωνικό χαρακτήρα του ΟΣΕ χωρίς ανατροπή της πολιτικής του μνημονίου, δεν προκάλεσαν μόνο συγχύσεις στους σιδηροδρομικούς που έψαχναν να βρουν πότε απεργούν, αλλά «υπονόμευσαν» την ενότητα των αγώνων τους και έδωσαν τη δυνατότητα στο υπουργείο υποδομών να φέρει με άνεση και μάλιστα χωρίς καμιά μεταβολή το σχέδιο νόμου στη βουλή.
Χάθηκε η πρώτη μάχη, αλλά  δεν χάθηκε  ο πόλεμος.
Για να κερδίσουμε όμως τις επόμενες και πιο καθοριστικές μάχες που θα κρίνουν την έκβαση του ολοκληρωτικού πλέον κοινωνικού πολέμου πρέπει να χαράξουμε σε επίπεδο κοινωνικοπολιτικού προσανατολισμού μια ριζικά αντίθετη από την ακολουθούμενη  γραμμή πλεύσης. Χρειάζεται να  αντιπαρατεθούμε συνολικά με την αντεργατική πολιτική του μνημονίου και να αναζητήσουμε λύσεις έξω από το πλαίσιο του χρεοκοπημένου καπιταλιστικού συστήματος.
Για να γίνει όμως αυτό πρέπει να κόψουμε κάθε σχέση με όλους εκείνους που υμνολογούν το μνημόνιο και ζητούν «θυσίες» για τη «σωτηρία της πατρίδας» την ίδια στιγμή που την ξεπουλάνε στους ντόπιους και διεθνείς τοκογλύφους. Πρέπει  να βρεθούμε απέναντί από την σημερινή ηγεσία της ΓΣΕΕ  που με τον ανεκδιήγητο πρόεδρο της έχει πάρει οριστικό «διαζύγιο» από τις εργατικές ανάγκες και έχει μετατραπεί σε αποφασιστικό όργανο πολιτικής που ασκείται από «εκπροσώπους εργαζομένων» για όφελος των εργοδοτών. 
 Πρέπει να απορρίψουμε άμεσα τις χρεοκοπημένες τακτικές του «διαλόγου και της συναίνεσης» και να αναπτύξουμε με την μεγαλύτερη συμμετοχή των εργαζόμενων στη λήψη και την υλοποίηση των αποφάσεων ανεξάρτητους μαζικούς αγώνες χωρίς συμβιβασμούς και υποχωρήσεις. Οι ενημερωτικές συγκεντρώσεις στους χώρους εργασίας πρέπει να μετατραπούν σε συνελεύσεις αποφασιστικού χαρακτήρα που θα διαμορφώσουν το πρόγραμμα και τους στόχους του αγώνα.  
Πρέπει να  αναζητήσουμε συμμάχους και να συγκροτήσουμε μέτωπο κοινής πάλης  όχι μόνο με τους εργαζόμενους των άλλων ΔΕΚΟ στο μονοσήμαντο συντεχνιακό πλαίσιο της διατήρησης των εργασιακών μας κατακτήσεων, αλλά να αναβαθμίσουμε και να διευρύνουμε το μέτωπο πάλης με το σύνολο των κοινωνικών ομάδων, που καλούνται να πληρώσουν το τίμημα της ιδιωτικοποίησης με την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.
Οι αγώνες που άρχισαν θα κρατήσουν πολύ. Η αναθεώρηση των δημοσιονομικών μεγεθών ελλείμματος και χρέους του 2009 αξιοποιείται ήδη από την κυβέρνηση και την τρόικα για λήψη σκληρότερων αντεργατικών μέτρων μετά τις εκλογές.
Στον κηρυγμένο μακροχρόνιο πόλεμο πρέπει να απαντήσουμε ενιαία με ανυποχώρητους οργανωμένους μαζικούς ταξικούς  αγώνες.
Καμιά ανακωχή και καμιά γέφυρα συνεννόησης δεν πρέπει να χτιστεί προς την πλευρά της συναίνεσης που ετοιμάζονται να στήσουν  για λίγα ψίχουλα  οι επίδοξοι εκφραστές του διαλόγου.   
Κανένας διάλογος με αυτούς που παριστάνουν τους κυβερνήτες της χώρας. Με αυτούς που ζήτησαν την εξουσία για να μας σώσουν από τη  δεξιά και τη χρησιμοποιούν εναντίον μας για λογαριασμό των βιομηχάνων και των τραπεζιτών.
Όχι στο συμβιβασμό και την υποταγή. Όλοι στον αγώνα για την ανατροπή της αντεργατικής πολιτικής.
                           Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Ε.Τ.Α.Σ-Σ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΝΕΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ 5 ΟΚΤΩΒΡΗ 2010


Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η προαναγγελθείσα με το επικαιροποιημένο μνημόνιο νέα αντεργατική καταιγίδα που σαρώνει το σύνολο των κοινωνικών όρων της ζωής μας έχει πάρει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις. Μετά τις μειώσεις των μισθών και τη διάλυση του συστήματος της κοινωνικής ασφάλισης, προωθούν με την επίκληση του «δημόσιου συμφέροντος» και τη διαδικασία του κατεπείγοντος το ολοκληρωτικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και τη διάλυση –και μέσω εργολαβιών - των εργασιακών σχέσεων.
Για την έκβαση των κυβερνητικών σχεδίων και την ανατροπή τους, καθοριστική θα είναι η εξέλιξη της μάχης που δίνουν οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και των άλλων οργανισμών αυτή την περίοδο. Η κυβερνητική επίθεση ξεκινάει με την κατάθεση προς ψήφιση του νομοσχεδίου εκποίησης – ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, και θα συνεχιστεί με την ιδιωτικοποίηση των υπόλοιπων ΔΕΚΟ.
Στις 30/9/10 εργαζόμενοι από τις ΔΕΚΟ συναντηθήκαμε ανοικτά και ανταλλάξαμε τις πρώτες σκέψεις, για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Χρειάζεται να συζητήσουμε, εμείς οι εργαζόμενοι, για το σχεδιασμό της κοινής μας δράσης και την οργάνωση των αγώνων μας.
Σας καλούμε να συμμετέχετε στη νέα ανοιχτή συνάντηση, που θα γίνει την Τρίτη 5 Οκτώβρη, στις 19.00 στα γραφεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Κάνιγγος 6, 4ος όροφος.

Η ΝΙΚΗ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΙΚΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ – ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΟΥ ΟΣΕ
 ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ (ΔΕΚΟ)

ΟΧΙ στην ΑΝΑΜΟΝΗ, τον ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟ και την ΥΠΟΤΑΓΗ. ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΕΚΟ ΤΩΡΑ!


ΚΑΤΣΙΑΝΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΟΣΕ
ΣΟΥΜΕΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ, ΟΣΕ
ΜΑΝΙΚΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΕΘΕΛ
ΣΤΕΦΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΟΤΕ
ΦΩΛΙΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ, ΟΤΕ
ΚΙΤΣΑΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΕΛΤΑ
ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΕΛΤΑ
ΒΟΥΡΑΖΕΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, ΜΟΔ
ΔΡΑΓΑΝΙΓΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ, ΜΟΔ
ΤΣΙΑΝΤΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΔΕΗ
ΤΣΟΥΝΗ ΒΑΣΩ, ΠΕΚΟΠ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ-ΕΣ από ΟΣΕ, ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ, ΕΘΕΛ,  ΗΛΠΑΠ
ΚΑΛΟΥΝ ΣΕ ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ, ΠΕΜΠΤΗ 30/9, ώρα 18.30, στα γραφεία του ΕΚΑ
           
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι σχεδιασμοί, που μεθοδεύονται χρόνια για την διάλυση του ΟΣΕ και για το πέρασμα όλων των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας στα χέρια του μεγάλου κεφαλαίου, επιταχύνονται με το μνημόνιο του ΔΝΤ, της ΕΚΤ και της Ε.Ε. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ συνεπικουρούμενη από τη Ν.Δ. και το ΛΑΟΣ προωθεί άμεσα το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του, το οποίο, όπως διαλαλεί, θα αποτελέσει πρότυπο για όλες τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Με νόμους προωθούν το ξεπούλημα των ΔΕΚΟ μέσα από τη μετοχοποίηση, τη διάσπαση των τομέων, την παραχώρηση του management, την απαξίωση τους μέχρι και την οριστική διάλυση. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια οι κυβερνώντες χρησιμοποίησαν τις ΔΕΚΟ σαν πεδία εξυπηρέτησης των συμφερόντων των μεγάλων εταιρειών μέσω προμηθειών, χώρους μιζών, ρουσφετιών για εκλογική πελατεία και τελικά είναι υπεύθυνες για τη σημερινή οικονομική τους κατάσταση και τα όποια λειτουργικά προβλήματα. Η έγνοια τους σήμερα, αφού λεηλάτησαν το δημόσιο πλούτο, δεν είναι για να διορθωθούν τα προβλήματα, αλλά για να παραχωρήσουν φιλέτα πάλι στους ισχυρούς του χρήματος. Η κατάσταση μετά τις ιδιωτικοποιήσεις θα χειροτερεύσει. Ακριβότερες υπηρεσίες, έλλειψη κοινωνικής ευθύνης για την εξυπηρέτηση, χαμηλότερη ασφάλεια λόγω συμπίεσης του κόστους συντήρησης. Το έχουν αποδείξει και η ιδιωτικοποίηση τρένων στην Αγγλία και στο Βερολίνο που αυξήθηκαν τα ατυχήματα, μειώθηκε η ποιότητα, αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων.
Μιλάνε για τα ελλείμματα του ΟΣΕ και των ΔΕΚΟ. Ποτέ όμως για τα κέρδη των τραπεζών, των εφοπλιστών, των καναλαρχών. Μιλάνε για τη χρεωκοπία του δημοσίου. Ποτέ όμως για τα τεράστια ποσά από το δημόσιο πλούτο που επιδοτούν τους επιχειρηματίες, τις τράπεζες και τους εμπόρους όπλων (τα λεφτά για τις τράπεζες και τις ενισχύσεις των εφοπλιστών - ακτοπλοϊκές εταιρείες – υπάρχουν, όχι όμως για να ξεπληρωθούν τα χρέη του δημοσίου προς τον ΟΣΕ). Θέλουν να μας πείσουν ότι το δημόσιο και γενικά οι κοινωνικές παροχές είναι ελλειμματικές, μη ανεκτές από το σύγχρονο «ευρωπαϊκό ιδεώδες», γι’ αυτό και πρέπει να γίνουν ανταποδοτικές και κερδοφόρες μέσα από τις απολύσεις, τη συντριβή των ΣΣΕ, τα πανάκριβα εισιτήρια και την κατάργηση των γραμμών. Ξέρουμε ότι όπλο τους για να περάσουν οι παραπάνω μεθοδεύσεις είναι η διάσπαση των εργαζόμενων με την προπαγάνδα από κυβέρνηση και ΜΜΕ για τους «προνομιούχους-τεμπέληδες-ρουσφετάκηδες» εργαζόμενους των ΔΕΚΟ. Όπως, άλλωστε, όταν κτυπιούνται οι δημόσιοι υπάλληλοι μιλούν για αυτούς, όταν κτυπιούνται οι αγρότες το ίδιο. Έτσι, πετυχαίνουν την απομόνωση του κάθε κλάδου και το σαλαμωτό πέρασμα των μέτρων. Όμως, είναι σαφές. Το πρόγραμμα σταθερότητας και τα μνημόνια αφορούν όλους τους εργαζόμενους, φέρνουν συντριβή των εργατικών δικαιωμάτων όλων, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και την ενίσχυση των μεγάλων επιχειρήσεων.
Μπροστά, λοιπόν, σε αυτή την καταιγίδα δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το να ανατρέψουμε τα σχέδια τους. Πως; Αρκούν οι σποραδικές, αποκλιμακούμενες απεργίες που αποφασίζονται από κλειστές συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων; Αρκεί ο λειψός συντονισμός μόνο με τους εργαζόμενους των μέσων σταθερής τροχιάς; Μπορούν να αναλάβουν το νικηφόρο πέρας αυτού του αγώνα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες των κλάδων που κουβαλούν τις ήττες και το πέρασμα των προηγούμενων κυβερνητικών σχεδίων; Αποτελεί εξασφάλιση για τους εργαζόμενους η αποδοχή της ουσίας των μέτρων και οι συμφωνίες για «μετατάξεις» με εργατική συμμετοχή; Είναι μακρόπνοη εξασφάλιση για τον κλάδο η πρόταση «να εξαιρεθούμε»; Εμείς θεωρούμε ότι αυτές οι τακτικές έχουν δοκιμαστεί και έχουν αποτύχει. Βλέπε Ολυμπιακή, Τράπεζα Ελλάδος, κ.α..
Σήμερα μπορούμε και πρέπει να νικήσουμε. Δεν έχουμε άλλη επιλογή. Αλλιώς ο συμβιβασμός  και η αποδοχή της συντονισμένης επίθεσης φέρνει τη συντριβή.
Προϋποθέσεις για τη νίκη, ανάμεσα στα άλλα, είναι:
-   Αγώνες στα χέρια των ίδιων των εργαζόμενων. Συνελεύσεις παντού. Οι αποφάσεις για τους στόχους, τις μορφές, την τακτική, την έναρξη και τη λήξη της κάθε κινητοποίησης είναι υπόθεση των ίδιων των απεργών και όχι των συνδικαλιστικών ηγεσιών, που οδηγούν με τη γραμμή του κοινωνικού εταιρισμού και της συναίνεσης σε νέες ήττες. Επιτροπές αγώνα, αιρετοί και ανακλητοί αντιπρόσωποι παντού. Όλες οι απόψεις στην κρίση των συνελεύσεων.
-    Διακλαδικός συντονισμός με όλους τους εργαζόμενους των κλάδων που πλήττονται και όλα τα αγωνιζόμενα τμήματα που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις. Κοινό μέτωπο με όλους τους εργαζόμενους τους φοιτητές και τους φαντάρους για δημόσιες, ποιοτικές, φτηνές ή και δωρεάν συγκοινωνίες. Εξασφάλιση της αλληλεγγύης των λαϊκών στρωμάτων.
-   Μαχητικοί, αποφασιστικοί, κλιμακούμενοι αγώνες που να πλήττουν την ομαλή λειτουργία του συστήματος και όχι ξέπνοες απεργίες που επιτρέπουν απεργοσπασίες, εξυπηρετήσεις υπηρεσιών και «περνούν στο ντούκου».
-   Ενωμένοι όλοι μαζί και όχι κινήσεις ανά περιοχές και ανά ειδικότητα.
-   Στόχοι συνολικής αντίθεσης στα σχέδια της κυβέρνησης και της Ε.Ε. και όχι παζάρια για εξομάλυνση της επίθεσης. Καμιά αποδοχή της λογικής της ανταγωνιστικότητας, της κερδοφορίας, της ελεύθερης αγοράς, του να βολευτούμε εμείς και ας κουρεύονται οι επιβάτες. Την Ο.Α. ακολούθησε ο ΟΣΕ και τον ΟΣΕ  θα ακολουθήσουν άμεσα και οι  άλλες δημόσιες επιχειρήσεις στο χώρο των συγκοινωνιών. Να τους σταματήσουμε όλοι μαζί ΤΩΡΑ.

Γι αυτό εμείς που συναντηθήκαμε στους πρόσφατους αγώνες πήραμε την πρωτοβουλία και καλούμε και άλλους συναδέλφους-ισσες την Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη 2010, ώρα 18.30 στα γραφεία του ΕΚΑ, 3ης Σεπτεμβρίου 48 Β, 2ος όροφος.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΟΣΕ,  ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, Ε.Ε.,  Δ.Ν.Τ.
ΜΕ ΜΑΧΗΤΙΚΟΥΣ ΕΝΙΑΙΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ε.Τ. Α. Σ. – Σ
ΕΝΙΑΙΑ  ΤΑΞΙΚΗ  ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ  ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ - ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
                                                                                                       ΑΘΗΝΑ 02.09.2010
· ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
· ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ ΑΣΥΔΟΣΙΑ
· ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
         · ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΠΡΙΝ ΜΑΣ ΠΕΤΑΞΟΥΝ 
          ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗΣ
         ·ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ «ΣΧΕΔΙΑ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ » ΠΡΟΤΟΥ ΜΑΣ ΘΑΨΟΥΝ  ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΤΡΙΜΜΙΑ ΤΟΥΣ 
        · ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΙΨΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ 8 και 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ.
        ·ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΤΙΣ 08 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι του περιβόητου μνημονίου που θα αποκαθιστούσε τη δημοσιονομική ισορροπία και θα έσωζε τάχα τη χώρα και το λαό από τους διεθνείς και εγχώριους χρηματοπιστωτικούς ληστές και οι εφιάλτες του σύγχρονου κοινωνικού μεσαίωνα άρχισαν με τα «επικαιροποιημένα  μνημόνια» να γίνονται  πραγματικότητα με τον πιο δραματικό τρόπο.
Όλα τα μέτρα που μέχρι τώρα επιβλήθηκαν δεν έχουν μόνο λεηλατήσει και με κυνικό μάλιστα ταξικό μίσος το εργατικό εισόδημα, αλλά έχουν επιφέρει τεράστια πλήγματα στο σύνολο των κοινωνικών όρων της ζωής μας. Κανένας εργαζόμενος σήμερα, ανεξαρτήτως πολιτικών προτιμήσεων, δεν μπορεί να αρνηθεί την καταθλιπτική χειροτέρευση της θέσης του όταν συγκρίνει τη σημερινή κοινωνικοοικονομική του κατάσταση με την προ του μνημονίου περίοδο, αλλά και κανένας επίσης δεν μπορεί να αμφισβητήσει την προοπτική της πλήρους εξαθλίωσης, αν δεν ανατραπούν οι πολιτικές του κεφαλαίου και οι κυβερνήσεις του, αν δεν διεκδικηθούν λύσεις έξω από το πλαίσιο του συστήματος.
«Οι θυσίες του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο»,λέει με στόμφο ο περιηγητής των βουνών και των θαλασσών με ποδήλατο και κανό πρωθυπουργός την ίδια στιγμή που ο λαός στενάζει κάτω από την βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική και τα κέρδη των τραπεζών και των πολυεθνικών εκτινάσσονται στα ύψη.
«Αποτρέψαμε ολοσχερώς τον κίνδυνο κήρυξης της χώρας σε κατάσταση χρεοκοπίας» επαναλαμβάνει συνεχώς o πρόεδρος της «σοσιαλιστικής διεθνούς» ο εφευρέτης του «τέταρτου δρόμου», την ίδια στιγμή  που ο ίδιος και τα κυβερνητικά στελέχη του ομολογούν την χειροτέρευση όλων των υπό θεραπεία κρίσιμων οικονομικών μεγεθών που επιδεινώνουν την πολύπλευρη κρίση και φέρνουν πιο κοντά την προοπτική της επίσημης ανακήρυξης χρεοστασίου.  
«Δεν πρόκειται να επιβάλουμε νέα μέτρα», λένε οι υπάλληλοι του ΔΝΤ της ΕΕ και του κεφαλαίου την ώρα που εξαπολύουν τον δεύτερο γύρο της αντεργατικής σταυροφορίας και ετοιμάζονται για τον τρίτο και τον τέταρτο μέσω των επικαιροποιημένων ή αναθεωρημένων κάθε φορά μνημονίων, επιβεβαιώνοντας ότι « ο μηχανισμός διάσωσης» δεν αφορούσε τους εργαζόμενους και τη χώρα, αλλά τους δανειστές τοκογλύφους.    
Συναδέλφισσες συνάδελφοι
Με την επίκληση του γιγάντιου χρέους των 10 δις ευρώ και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, τη σύνθεση των οποίων όλες οι κυβερνήσεις και όλες οι διοικήσεις του ΟΣΕ αρνούνται συστηματικά να αναλύσουν αλλά προβάλουν ως κύριες αιτίες  τους μισθούς και τα εργασιακά δικαιώματα, η  σημερινή κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ, η κυβέρνηση του ΔΝΤ και της ΕΕ, ξεδιπλώνει με επικίνδυνη ταχύτητα και μεθόδους χουντικής προέλευσης την πιο σκληρή και ανελέητη αντεργατική πολιτική κατά των σιδηροδρομικών.
Το «επικαιροποιημένο μνημόνιο» για τον ΟΣΕ, το οποίο αναμένεται να δοθεί με την υπογραφή ΔΝΤ επισήμως προς «διαβούλευση», υπερβαίνει ως αντεργατική τομή το αντίστοιχο«σχέδιο ανασυγκρότησης» της κυβέρνησης της ΝΔ. Εκτός από την επαναφορά με το χαρακτήρα του


επείγοντος της κοινής προσπάθειας του κεφαλαίου και του δικομματισμού για τη συρρίκνωση του ΟΣΕ  με κλείσιμο τμημάτων του δικτύου και την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων δραστηριοτήτων,  
αντικαθιστά το πρόγραμμα της «μισθωτής εφεδρείας»3000 σιδηροδρομικών με υποχρεωτικές «μετατάξεις» 2200 σιδηροδρομικών, άμεση μείωση των επιδομάτων, μείωση των βασικών μισθών  με το νέο μισθολόγιο , καθώς επίσης  και ολοκληρωτικής ανατροπής των εργασιακών σχέσεων.
«Είναι ηλίου φαεινότερο» ότι οι αλλαγές- ανατροπές που επιχειρούν δεν έχουν να κάνουν με  περικοπές ακραίων υπερβολών αναγκαίων δήθεν για την «εξυγίανση» και «ανάπτυξη» του ΟΣΕ, αλλά με την επιβολή ενός μεσαιωνικού εργασιακού μοντέλου εργοδοτικής αυθαιρεσίας που θα έχει ως τίτλο,«Εργαζόμενοι ελαστικά απασχολούμενοι χωρίς ωράριο και κανονισμούς με συνολική διευθέτηση του χρόνου εργασίας. Εργαζόμενοι με υποχρεώσεις χωρίς δικαιώματα, ατομικά διαπραγματεύσιμοι χωρίς συλλογικές συμβάσεις»
Oσα δεν «τακτοποίησαν» ή δεν μπορούν να «τακτοποιήσουν» οι νόμοι της αγοράς τα αναλαμβάνει η κυβέρνηση, η οποία εισβάλλει πάνοπλη με τις βόμβες ναπάλμ του ΔΝΤ και της ΕΕ πριν από την είσοδο των ιδιωτών, για να οικοδομήσει μέσω των νέων κανονισμών εργασίας, των οργανογραμμάτων και του νέου μισθολογίου με μειωμένες φυσικά αποδοχές ένα πλήρες ελαστικό εργασιακό καθεστώς και να αυξήσει τις τιμές των κόμιστρων, ώστε να ανοίξουν διάπλατα οι πύλες του ξεπουλήματος και των ιδιωτικοποιήσεων.
Δεν τους φτάνει η αρπαγή της δημόσιας περιουσίας, θέλουν «εδώ και τώρα» και την συντριπτική εξόντωση των εργαζόμενων και το τσάκισμα των συλλογικών τους  αντιστάσεων τους.  
Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι
Σ αυτή την χωρίς όρους και όρια αντεργατική καταιγίδα και στον εργασιακό μεσαίωνα που μας ετοιμάζουν πρέπει να απαντήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις οργανωμένα και αποφασιστικά. Από όλους εμάς θα εξαρτηθεί αν θα συνεχίσουμε να είμαστε εργαζόμενοι ή απασχολήσιμοι και άνεργοι, αν θα πάμε στη βάση της εργοδοτικής ασυδοσίας σε μια ημερήσια απασχόληση που παραπέμπει  στο «από ήλιο σε ήλιο» του περασμένου αιώνα.
Οι αγώνες ωστόσο ανατροπής της αντεργατικής λαίλαπας δεν μπορούν να αναπτυχθούν με αποσπασματικές κινήσεις και επικοινωνιακά τρικ στο πλαίσιο της συναίνεσης και του κοινωνικού εταιρισμού, ούτε να εκφραστούν από αυτούς που υποτάχθηκαν στο μνημόνιο με την υπογραφή της κατάπτυστης Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας  και τώρα μπλοκάρουν τις διαδικασίες συγκρότησης του μετώπου των σιδηροδρομικών και των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Η ταχέως εξελισσόμενη αντεργατική σταυροφορία κατά των σιδηροδρομικών και των εργαζομένων στις δημόσιες συγκοινωνίες, που έχει πλέον αποκτήσει χαρακτηριστικά κοινωνικού πολέμου, δεν αντικρούεται με διαμαρτυρίες στις ακραίες πλευρές της, που καταλήγουν με την τακτική του διαλόγου σε προτάσεις διόρθωσης των κραυγαλέων υπερβολών. Δεν αντιμετωπίζεται μόνο με τον συντονισμό των προεδρείων των ομοσπονδιών και των σωματείων στον κλάδο των μεταφορών, που εξαντλείται στην έκδοση ενός δελτίου τύπου και την κήρυξη αποσπασματικών   κινητοποιήσεων.
Η ιστορική γνώση, η πολύχρονη πείρα και κυρίως η πρόσφατη εμπειρία της εποχής του ΔΝΤ δείχνουν ότι οι σημερινοί αγώνες θα νικήσουν μόνο, όταν  εξασφαλίσουν την ενεργητική συμμετοχή όλων των εργαζομένων στη λήψη και την υλοποίηση των αποφάσεων, όταν απορρίψουν ενάντια στην κυρίαρχη λογική το παραλυτικό πλαίσιο της συναίνεσης και της διαβούλευσης, όταν αναβαθμίσουν το επίπεδο της πάλης τους και μετατρέψουν τις διαμαρτυρίες και τις καταγγελίες στην ασκούμενη πολιτική σε συγκεκριμένες δράσεις, όταν συγκροτήσουν συνολικό σχέδιο ανατροπής της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων, ως προϋπόθεση ικανοποίησης των αιτημάτων.
Δεν υπάρχουν περιθώρια αναμονών ή ελπίδων και οι καιροί δεν περιμένουν άλλο. Πρέπει άμεσα να αντιστρέψουμε το κλίμα της αμηχανίας και να δημιουργήσουμε μαζικούς όρους ανατροπής της αντίληψης του«ότι όλα περνάνε».Προς την κατεύθυνση αυτή θεωρούμε απαραίτητη την οργάνωση   συνελεύσεων στους χώρους εργασίας, στις οποίες θα συζητήσουμε και θα αποφασίσουμε το πρόγραμμα πάλης και τις μορφές αγώνων που συλλογικά θα ακολουθήσουμε. Χρειαζόμαστε σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη ιστορική περίοδο ένα αναβαθμισμένο και συνεκτικό προγραμματικό πλαίσιο, που εκτός από τους στόχους ανατροπής της κυβέρνησης και της πολιτικής της θα περιλαμβάνει τους άξονες ενός συνολικού εργατικού πολιτικού σχεδίου  διεξόδου από την κρίση.


    Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ Ε.Τ.Α.Σ-Σ